NL Doet

Het Oranje Fonds organiseert jaarlijks, samen met duizenden organisaties in het land, NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwillige inzet in de spotlights en stimuleert iedereen om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken. De afgelopen 10 jaar zijn er maar liefst 40.000 klussen geklaard en hebben 1,5 miljoen mensen deelgenomen.

Kloppend hart
Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale initiatieven. Het Oranje Fonds laat daarom met NLdoet zien hoe belangrijk actieve burgers voor de samenleving zijn. Daarnaast draagt NLdoet bij aan een goed imago van het vrijwilligerswerk. Ook laat NLdoet zien hoe leuk vrijwilligerswerk kan zijn.

Het hele Koninkrijk DOET
Onder de namen NLdoet, ARUBA DOET, BON DOET, CURA DOET, Statia DOET en SXM DOET onderstrepen deze zes initiatieven het belang van vrijwilligerswerk én vrijwilligers in heel het koninkrijk en roepen iedereen op om voor (een deel van) een dag de handen uit de mouwen te steken. Heeft uw organisatie een leuke klus? Moet het buurtcentrum nodig opgeknapt worden, moet het gaas van de dierenopvang vervangen worden, wilt u een verwendagje voor alle ouderen of heeft u een andere leuke klus? Meld uw klus dan aan op deze website en doe mee.

Recordaantal
In de 2014 editie waren op 21 en 22 maart 325.000 Nederlanders actief bij meer dan 8.600 klussen, een recordaantal. En volgende keer willen we nog veel meer mensen op de been krijgen. Meld dus ook uw klus aan of doe mee als vrijwilliger.